Tancar
  • 22/10/2025

    Andalusia, regió d’oportunitat per al sector de la piscina i el wellness

    A Piscina Barcelona, el saló europeu més internacional dels sectors de piscina, wellness i outdoor, se celebrarà el proper 17 de novembre “l’Andalusia Day”, una jornada professional que posarà el focus en el dinamisme empresarial, la innovació i les oportunitats d’inversió que ofereix aquesta comunitat autònoma en l’àmbit dels espais aquàtics. Organitzada pel saló de Fira de Barcelona en col·laboració amb la patronal ASOFAP, la sessió presentarà projectes de referència que il·lustren l’avenç tecnològic i la sostenibilitat de la indústria de la piscina a la regió.

    La jornada començarà amb una presentació institucional que oferirà una panoràmica del potencial econòmic d’Andalusia, les seves polítiques de suport empresarial i les oportunitats de col·laboració que converteixen la regió en un ecosistema favorable per al desenvolupament de projectes d’instal·lacions aquàtiques vinculades al benestar, el turisme i la innovació.

    Per la seva banda, ASOFAP proporcionarà una visió general del sector de la piscina a Andalusia, destacant el seu creixent dinamisme en àmbits com l’hoteler, els parcs recreatius i els complexos turístics. La sessió abordarà les principals línies d’innovació, sostenibilitat i tendències de negoci que marcaran l’evolució de la indústria en els propers anys.

    El major parc de piscines d’Espanya

    Andalusia lidera el parc de piscines d’Espanya, amb més de 310.000 instal·lacions, fet que representa gairebé el 25% del total nacional, segons dades d’ASOFAP. Aquest parc ha mantingut un creixement sostingut d’entre el 3 i el 4% en els darrers anys, essent el 90% de les piscines d’ús residencial. A nivell provincial, Màlaga i Sevilla destaquen com les places més rellevants, amb més de 80.000 i 62.000 piscines respectivament, fet que reflecteix la importància de la regió dins el sector de la piscina a Espanya.

    Aquesta tendència positiva es veu reforçada pel fort desenvolupament immobiliari que viu la regió. Andalusia concentra el 27,6% dels nous habitatges projectats a Espanya, amb més de 35.000 residències visades només l’últim any, segons el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible. S’estima que prop d’una cinquena part d’aquests habitatges inclou piscina, una infraestructura cada cop més present en promocions d’obra nova i urbanitzacions de zones turístiques i metropolitanes.

    A més, aquest auge respon a una nova percepció social: les piscines, a més d’incrementar el valor de les propietats, s’han convertit en refugis climàtics essencials durant els estius andalusos, i l’accés a espais aquàtics privats o comunitaris és avui un criteri prioritari en la compra d’habitatges.

    Inversió hotelera sense precedents

    Paral·lelament, la cultura de l’aigua està profundament arrelada a Andalusia, tant en la seva història com en el seu estil de vida i el seu model turístic, fet que genera una demanda constant d’instal·lacions aquàtiques, especialment en l’àmbit hoteler i recreatiu. Aquesta dinàmica converteix la regió en una oportunitat estratègica per a la indústria de la piscina, impulsant un notable creixement dels projectes aquàtics i de benestar vinculats a la indústria turística, de la qual Andalusia és una autèntica potència, amb la previsió de rebre més de 37 milions de visitants el 2025.

    Aquest atractiu ha impulsat una onada d’inversió hotelera sense precedents: segons l’informe The Hotel Property Telescope d’EY-Parthenon, Andalusia sumarà 260 nous hotels fins al 2028, cosa que representa el 34% de la nova oferta hotelera a Espanya. D’aquests, 60 seran de cinc estrelles, dirigits a turistes d’alt poder adquisitiu, i es construiran principalment en municipis com Marbella, Màlaga, Benahavís, Cadis, Granada i Sevilla. Les piscines i els espais wellness estaran presents en la pràctica totalitat d’aquests establiments com a valor afegit estratègic.

    Tendències i casos d’èxit andalusos

    Tot aquest ampli parc de piscines existent a Andalusia necessita tant manteniment com modernització, i està augmentant la demanda de solucions relacionades amb la sostenibilitat i l’eficiència. Els clients també presten especial atenció al disseny, a l’equipament i a la tecnologia que permet automatitzar i simplificar les tasques de manteniment. A més, la rapidesa en l’execució dels projectes s’ha convertit en un factor cada vegada més valorat al mercat.

    Per il·lustrar el potencial del sector, a la jornada “Andalusia Day” es presentaran dos projectes andalusos que confirmen aquestes tendències i l’encert d’apostar per la sostenibilitat hídrica i energètica, la digitalització per optimitzar el manteniment i l’ús de solucions orientades a millorar l’experiència de l’usuari en piscines i altres espais aquàtics.

    Es tracta d’Aqualand Torremolinos, els responsables del qual exposaran els processos de renovació i modernització que han consolidat el parc com a referent de l’oci aquàtic al sud d’Europa. Així mateix, es donarà a conèixer la proposta wellness-outdoor en el sector hoteler de l’Hotel Kimpton Los Monteros de Marbella, un projecte líder internacional que combina el millor del disseny, la sostenibilitat i l’experiència d’usuari.

    Finalment, tindrà lloc una taula rodona on es debatrà el paper estratègic del sector de la piscina en el desenvolupament econòmic, l’urbanisme, el turisme i el posicionament internacional d’Andalusia, posant en valor la seva contribució a la innovació i al benestar. Hi participaran Antonio Díaz Bonilla, cap de mercat de Piscines del Grupo Baeza; David Gómez, director d’Aqualand Torremolinos; Natali Canas del Pozo, cofundadora, sòcia i directora creativa de l’estudi d’arquitectura El Equipo Creativo, responsable del disseny de l’Hotel Kimpton Los Monteros; i Agustí Ferrer, director general d’ASOFAP.

    Sobre Piscina Barcelona 2025

    Piscina Barcelona se celebrarà del 17 al 20 de novembre al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona. Amb una superfície de més de 45.000 m², un 22% més gran que en l’edició de 2023, reunirà més de 400 expositors de 30 països i espera superar els 15.000 visitants professionals. El saló inclourà més de 30 activitats, jornades, showrooms i trobades professionals que reforcen la seva posició com a referent global del sector. L’“Andalusia Day” és una de les sessions d’aquesta agenda, concebuda com una iniciativa estratègica per impulsar la col·laboració territorial i el desenvolupament de nous projectes que integrin solucions innovadores i sostenibles presentades a la fira.

    Barcelona, 22 d’octubre de 2025

    Consulta l’AGENDA DE LA JORNADA “ANDALUSIA DAY” aquí

    ACREDITACIONS DE PREMSA aquí

    Maria Dolores Herranz / Gloria Dilluvio
    Tel. 93 233 25 41 – 2172
    mdherranz@firabarcelona.com / gdilluvio@firabarcelona.com

    Encara no ens segueixes a Instagram?