Tancar
  • Tornar a la secció Notícies

    Entrevista a Bruno Hallé, soci i codirector de Cushman & Wakefield Hospitality a Espanya

    Piscina Barcelona posarà el focus en el paper estratègic dels espais wellness, les piscines i l’outdoor per al sector hoteler. En el marc del saló, Bruno Hallé, soci i codirector de Cushman & Wakefield Hospitality a Espanya, conversarà en una taula rodona amb inversors i responsables de projectes d’èxit vinculats al benestar. La sessió comptarà amb noms tan rellevants com José María Rossell, CEO Senator Hotels & Resorts, Meritxell Vilella, directora de Màrqueting d’Aqua Hotel Group, Francisco Javier García Cuenca, VP de Magic Hotel Group, Luis Rullan, Senior Director a HIP, i Alfredo Bataller, CEO de Sha Wellness Clinic. Amb més de 30 anys d’experiència internacional en més de 25 països, Hallé és una de les veus més influents en l’hoteleria actual: fundador de Magma Hospitality Consulting, membre del consell de l’ITH (Institut Tecnològic Hoteler) i de la Mesa del Turismo de España, i referent en tendències d’inversió i gestió. La seva tasca com a organitzador, conductor i ponent d’aquesta jornada de Cushman & Wakefield promet anticipar claus sobre com les instal·lacions aquàtiques i el wellness continuaran generant valor en els hotels del futur.

    • Amb una trajectòria tan consolidada en el sector hoteler, com definiries el moment actual que viu la inversió hotelera a Espanya i Europa?

    El mercat d’inversió hotelera viu un moment excel·lent al nostre país. En el nostre informe Hotel Investor Compass elaborat a nivell europeu, veiem com la Península Ibèrica és la regió més atractiva per als inversors hotelers. Les raons que poden explicar aquesta percepció són diverses, però, al meu parer, n’hi ha dues de molt importants: el negoci operatiu hoteler està en rècords històrics d’ingressos i ocupació i el mercat continua oferint oportunitats en les quals s’apunta una rendibilitat alta per al capital.

    • Darrerament veiem com conceptes com el benestar, les piscines i els espais a l’aire lliure han deixat de ser un valor afegit per convertir-se en elements clau. Quins factors estan impulsant aquesta transformació en els projectes hotelers?

    La indústria hotelera fa anys que és conscient de la importància d’oferir un producte innovador i de qualitat com a factor clau en qualsevol destinació i segment. En aquest sentit, els espais de benestar, on les piscines són un element destacat, ajuden a configurar aquesta oferta d’alt valor afegit, de caràcter experiencial, que cada vegada més busca la demanda. Aquests elements permeten també diversificar públics, de manera que pots enfocar la teva activitat a un turisme familiar o només per a adults en funció de la definició d’aquests espais.

    • Des de Cushman & Wakefield, com valoreu l’impacte econòmic i la capacitat de revalorització que tenen infraestructures com les piscines, els spas o les zones de wellness dins d’un hotel?

    Aquells actius hotelers que ofereixen aquestes infraestructures o que tenen el potencial per poder construir-les tenen un major valor o capacitat de revalorització, segons sigui el cas. Evidentment, la infraestructura ha de respondre al concepte global de l’establiment i estar d’acord amb el que buscaran els hostes. No serà igual un concepte en un hotel adults only que en un resort de caràcter familiar, però en tots dos és un element que té impacte econòmic en la comercialització i en el propi valor de l’actiu. El fet d’incorporar aquest tipus d’infraestructura ajuda també a allargar la temporada i, per tant, impulsa la facturació.

    • Actualment, molts projectes hotelers estan sent impulsats per fons d’inversió i family offices. Com influeix el component wellness en els seus criteris d’inversió? És determinant?

    El mercat d’inversió hotelera ha evolucionat amb una gran professionalització en un entorn madur. Els inversors analitzen ja tots els elements que poden afectar la seva inversió i projecten els seus plans estratègics en funció de les seves necessitats i dels seus plans de sortida. En ocasions, si l’actiu necessita una àmplia reforma per al seu reposicionament, pot haver-hi inversors més interessats a assumir el risc perquè també la rendibilitat pot ser superior. En qualsevol cas, en segments upper upscale o luxe, el component del wellness ha de formar part del producte hoteler sí o sí.

    • Participes al saló Piscina Barcelona en una jornada sobre la visió de les piscines i el wellness que tenen els gestors i els inversors en el sector hoteler. Què et va atreure del projecte i quin valor creus que ofereix aquest saló als professionals del sector?

    Crec que el que ens atrau és precisament l’aspecte que he esmentat de la professionalització. En un actiu hoteler hem de ser capaços d’analitzar tots els elements perquè en el detall hi ha la clau de l’èxit posterior. Conèixer amb detall les últimes tendències en l’àmbit de piscines i wellness interessa a la indústria hotelera, tant a gestors com a inversors, perquè és un element més en el disseny d’un producte atractiu que pot fins i tot atraure clients de dia, puntuals, que ni tan sols són hostes.

    • Quines tendències emergents detectes en el disseny, l’ús o la conceptualització de piscines en hotels? Quin paper juguen la personalització i la sostenibilitat?

    Els criteris ESG es tenen molt en compte i, per tant, en un producte com el de piscines i wellness en què hi ha consum de recursos hídrics i energètics, convé analitzar-los amb molt detall. D’altra banda, com dius, personalitzar i dissenyar circuits o piscines úniques són factors diferencials que els hostes valoren. En aquesta tendència, el gaming aquàtic és clau en les fórmules de resorts familiars, així com el disseny pot ser-ho en el segment adults only.

    • La intel·ligència artificial comença a jugar un paper rellevant en la indústria hotelera. Quin impacte creus que pot tenir en la gestió d’aquests espais dels quals parlem?

    La intel·ligència artificial ens ha d’ajudar a documentar-nos i a prendre millors decisions, en qualsevol àmbit del negoci. Estem en els primers passos de la IA però segur que millorarà el producte, ajudant a optimitzar recursos i anticipar tendències.

    • Després de tants anys observant l’evolució del sector hoteler, com imagines el futur del binomi hotel + wellness? Com ho resumiries en una frase?

    Després de tants anys sortint junts, crec que estem llestos per a unes noces en gran.

    Cristina Benavides
    Col·laboradora de Piscina Barcelona

    Encara no ens segueixes a Instagram?